citizen dotcom

Szeretnék mondani valamit, de nem találok szavakat... Ötletek és füstölgések, belekiáltva a nagy magyar pusztába.

Utolsó kommentek

  • ribizlifozelek: Zsenális bejegyzés! (2010.07.28. 18:34) Gerontofil felsőoktatás
  • Periwinkle (aka A 40-es fantomja): @A Nép - Te vagy!: (Először is bocsánat, amiért jópár hónapra beragadt a kommented: csak május 27-... (2010.05.31. 22:38) Éjjeli morfondír
  • A Nép - Te vagy! (törölt): Nagyon jó hogy ezeket így leírtad, mert hiánycikk, de attól tartok, túl komolyan veszed magyar pár... (2010.05.27. 09:29) Éjjeli morfondír
  • Bukowszky: hát ez az. ugyanerre jöttem rá magam is pár hónapja. (2010.05.26. 20:23) Adómanó bekaphatja
  • A Rendíthetetlen Ólomkatona: Azt hiszem, azért túl fogom élni valahogy. (2009.08.31. 05:37) Révpartot ért a gálya - a fantomműtétek alkonya
  • Utolsó 20

Sárgul már a BKV...

2010.01.06. 21:02 Periwinkle (aka A 40-es fantomja)

Most, hogy a BKV háza táján némi mozgolódás tapasztalható, és a vezetés mind idegesebben próbál rendet pofozni, az átlag tömegközlekedőt bizony érik meglepetések. A reggeli szívás után ma este valami csodálatos dolog történt: Európában jártam! Vagy, valami Európához nálunk jóval közelebb eső helyen...

A 240E vonalra átpakoltak ugyanis pár Mercedes buszt a Volán állományából. Szép, sárga járgány, rohadásnyomok nélkül, elején a háromágú csillag. Mikor felszálltam, meglepett a tisztaság: a sáros latyak ugye adott ilyen időben, de a falak és üvegek nem voltak telefirkálva és lehányva, sőt hosszas szemlélődés után felmerült bennem, hogy időnként mosószeres ruhával is áttörölgetik gondos kezek. Az üléskárpit kopott volt, de tiszta, híján annak a földönkívüli eredetű, barnásfekete, rágógumiszerű szutyok-koncentrátumnak, ami minden második BKV ülésen fellelhető.

És legnagyobb megdöbbenésemre, a sofőr fűtött! Mert működött a fűtés. Mondom én, tiszta Európa! Nem láttam a leheletemet, nem kellett sapkában ülnöm, elgémberedett kezeimet tornáztatva. A egyik ámulatból a másikba estem, mikor elindultunk. Elmaradt a megszokott zakatolás, a fülbántó zúgás, a motor andalítóan duruzsolt. Nem voltak szexuális zaklatással felérő fékezések, valahogy a busz mindig meg tudott állni úgy, mintha emberi lényeket szállítana, nem pedig rózsakrumplit.

A Madárhegynél, ahol sikító motorral szoktuk elérni a hajmeresztő 50-es sebességet, most oly' csendben suhantunk, hogy még szundikálni is tudtam volna a kellemes melegben.
Szerencsére, ha újra át akarom élni a csodát, nem kell messzire mennem: az utastérben kihelyezett tábla igazolta gyanúmat, miszerint ezek a buszok békeidőben a 88-as BKV vonalon közlekednek.

Miért van az, hogy ugyanabban a megállóban, mondjuk a Kötő utcánál felszállhatok egy igényes és tiszta Merci buszra (88-as), vagy egy, a Fallout és a Mad Max világát idéző, rozsdás/büdös/jégvirágos borzalomra (240E)? Miért van az, hogy képesek az utasokra kenni, hogyaszongya az emberek rongálnak? Vagy talán az alvállalkozói járatokon kis szürkék utaznak? És miért, miért van az, hogy tömegközlekedést szervezni ilyen színvonalon is lehet, mégsem teszik?

Talán ha kirúgnak sofőrből még vagy egy tucatot, akkor visszafiatalodnak 20 évet a ronccsá hanyagolt BKV buszok...

Szólj hozzá!

Címkék: bkv tömegközlekedés butapest hazai gagyi

A bejegyzés trackback címe:

https://cido.blog.hu/api/trackback/id/tr1001652647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása